2011年1月13日 星期四

如何欣賞

好多人其實都鐘意睇畫,不過好似唔識點欣賞,睇完又唔明,睇完好似無睇咁!
其實我之前都係,好似覺得去art gallery幾型,睇下畫,好似有文化d!
自從上年同zivile去amsterdam一齊去van gogh museum,佢逐幅畫同我講個background,又講下荷蘭的畫家,開始對藝術有興趣!又特別喜愛荷蘭畫家的風格,很喜愛那種不做作,用藝術反映日常生活的哲理,和法國同意大利的藝術作品有好大分別!
在德國開始上history of art的course,其實我唔明,全部都係德文,加上好多藝術terms,都唔太知講咩!不過聽下聽下,覺得原來history of art又係個大學問,又十分有趣:)

最近學過term叫 ikonographie (in eng: iconography)
佢係在history of art 的一門關於研究畫作主題,辦認畫中人物和如何解讀畫作。例如,在畫中的人物和實物有甚麼意思,我個人都好感興趣,好像和畫家有種交流!
Iconograhpy有3個階段
1.pre-iconography description
當你第一次接觸一幅畫,你會觀察佢的外觀(好似你睇街的靚仔靚女咁,都會觀察留意下佢著咩衫)!可以嘗試用3分鐘慢慢仔細睇下幅畫!呢個step幫你了解畫中的事物和情況
2.iconography description
辨認畫中主題,要做到呢點,當然要對畫作同畫家,時代背景有一定的認識,要做下功課!可以嘗試睇下有畫中的人物是誰,顏色的運用,光和陰影的配合,大家亦可以參考其他的sources,例如文學作品,聖經等,對於辨認畫中事物好有幫助!
3. iconography interpretation
尋找畫中的深層意思,即係畫家的心意!其實都幾難,佢都死左幾百年啦!
大家要睇多d,一路睇一路學,用心去感受,其實感受藝術係一個幾有趣的經驗,有d logic,又有d創意!當然要有根據,唔可以亂吹,不過我覺得畫作同音樂同文學咁,都無絕對!

睇畫大有學問,不過內裡又係一個色彩繽紛的世界,可以用現今的角度去觀看唔同時代遺下的事物!而且學懂去欣賞美的事物,真係幾開心!始於留得下來的野,都係正野啦!

沒有留言:

張貼留言